| Poskytovatel | |
|---|---|
| Název: | ŽIVOT 99 - Jihlava, z. ú. | 
| Sídlo: | Žižkova 4897/98, Jihlava 586 01 | 
| Telefon: | 567 211 695, 732516663 | 
| E-mail: | info%z%zivot99-jihlava.cz | 
| Web: | www.zivot99-jihlava.cz | 
| Služba - kontakty | |
|---|---|
| Typ služby: | § 41 - Tísňová péče | 
| Adresa: | Žižkova 98, 586 01 Jihlava [Zobrazit na mapě] | 
| Vedoucí služby: | Lukáš Mandát DiS. | 
| Telefon: | 606055004 | 
| Email: | tisnovapece%z%zivot99-jihlava.cz | 
| Kontaktní osoba: | Kamila Vondráková DiS. | 
| Telefon: | 777276083 | 
| Email: | vondrakova%z%zivot99-jihlava.cz | 
| E-mail: | info%z%zivot99-jihlava.cz | 
| Forma poskytování: | terénní | 
|---|---|
| Primární cílová skupina: | senioři, osoby zdravotně postižené | 
| Věková kategorie: | nad 18 let | 
| Kapacita služby: | neomezeno | 
| Provozní doba: | nepřetržitá, 24 hodin denně | 
| Bezbariérovost služby: | služba je poskytována doma i venku | 
| Úhrada za poskytování služby: | 350,- až 450,- Kč za měsíc | 
| Působnost v lokalitě: | Ve vybraných krajích České republiky (Vysočina, Zlínský, Středočeský, Královéhradecký, Olomoucký, Jihomoravský, Jihočeský, Moravskoslezský, Pardubický) | 
| Podmínky pro poskytnutí služby: | Soulad s cílovou skupinou, klient má telefonní linku či simkartu. | 
| Podmínky pro neposkytnutí služby: | Uživatel nepatří do cílové skupiny, dle vnitřních předpisů | 
Poslání služby:
Posláním tísňové péče je zprostředkovat seniorům a osobám se zdravotním postižením konkrétní pomoc a podporu ve chvíli, kdy se cítí ohroženi na zdraví nebo životě, doma i venku.
Stručná charakteristika služby:
Klient tísňové péče u sebe nosí tísňové tlačítko a stiskne jej, pokud se ocitne v krizové situaci (náhlé zhoršení zdravotního stavu, pád, cítí se ohrožen apod.). Uživatel má u sebe v domácnosti nainstalované naše zařízení (tzv. terminální stanici) s hlasitým výstupem a mikrofonem, uživatel mluví do prostoru a terminální stanice snímá jeho hlas.
 
Na dispečinku tísňové péče slouží 24 hodin denně 7 dní v týdnu kvalifikovaní operátoři, s nimiž uživatel hovoří.
 
Operátor zprostředkuje pomoc: zkontaktuje rodinné příslušníky, známé, sousedy, zavolá záchrannou službu, policii, hasiče atd.
 
Součástí zařízení je také čidlo, které snímá pohyb uživatele v bytě (nejedná se o kameru). Pokud čidlo po daný nastavený časový interval nezachytilo žádný pohyb, automaticky vysílá informaci na dispečink. Snažíme se tak předejít situaci, kdy uživatel u sebe nemá tísňové tlačítko, upadne a nemůže tlačítko zmáčknout.
 
Pokud uživatel opustí byt a zamkne si terminální stanici, čidlo pohybu také funguje jako zabezpečovací zařízení. Pokud by do bytu vstoupila cizí osoba, na dispečinku se objeví upozornění, že byl objekt narušen a operátor na vzniklou situaci reaguje. Jedná se tedy i o prevenci kriminality.
 
Venkovní tísňovou péči poskytujeme prostřednictvím mobilu s GPS lokalizací. Uživatel v případě ohrožení, stiskne SOS tlačítko na mobilním telefonu a spojí se s naším operátorem, který danou situaci řeší. Současně také dochází k lokalizaci uživatele v terénu.
Na dispečinku tísňové péče slouží 24 hodin denně 7 dní v týdnu kvalifikovaní operátoři, s nimiž uživatel hovoří.
Operátor zprostředkuje pomoc: zkontaktuje rodinné příslušníky, známé, sousedy, zavolá záchrannou službu, policii, hasiče atd.
Součástí zařízení je také čidlo, které snímá pohyb uživatele v bytě (nejedná se o kameru). Pokud čidlo po daný nastavený časový interval nezachytilo žádný pohyb, automaticky vysílá informaci na dispečink. Snažíme se tak předejít situaci, kdy uživatel u sebe nemá tísňové tlačítko, upadne a nemůže tlačítko zmáčknout.
Pokud uživatel opustí byt a zamkne si terminální stanici, čidlo pohybu také funguje jako zabezpečovací zařízení. Pokud by do bytu vstoupila cizí osoba, na dispečinku se objeví upozornění, že byl objekt narušen a operátor na vzniklou situaci reaguje. Jedná se tedy i o prevenci kriminality.
Venkovní tísňovou péči poskytujeme prostřednictvím mobilu s GPS lokalizací. Uživatel v případě ohrožení, stiskne SOS tlačítko na mobilním telefonu a spojí se s naším operátorem, který danou situaci řeší. Současně také dochází k lokalizaci uživatele v terénu.
