Implementace a vyhodnocování Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod



 

Název projektu: 

Implementace a vyhodnocování Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod

Registrační číslo: CZ.1.04/3.1.03/97.00036

Maximální výše podpory z OP LZZ: 1 895 733,72 Kč

Doba realizace projektu: 1. duben 2013 až 31. březen 2015

Popis projektu

Projekt se týká realizace a vyhodnocování procesu střednědobého plánování rozvoje sociálních služeb na obecní úrovni v kontextu s § 94 písm. d) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

 

Projekt přímo navazuje na předchozí aktivity žadatele v této oblasti, také realizované s podporou OPLZZ (CZ.1.04/3.1.03/65.00039) - schválení II. Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod na roky 2013-2015 (dále jen "plán" či "PSS") a vytvoření elektronického katalogu sociálních služeb a systému sledování a vyhodnocování poskytovaných soc. služeb ve městě Havlíčkův Brod.

 

Prostřednictvím navazujícího projektu bude střednědobý plán naplňován dle vytýčených cílů a opatření, budou vytvořeny jednoleté akční plány na roky 2014 a 2015 s konkretizací odpovědnosti, časového harmonogramu a finančních dopadů a proběhne každoroční vyhodnocování PSS. Návrhy akčních plánů zpracují 4 pracovní skupiny zaměřené na různé cílové skupiny klientů; tyto pracovní skupiny se již podílely na formulaci hlavních cílů a opatření PSS. Výstupy budou předkládány ke schválení orgánům města (výbor, rada, zastupitelstvo).

 

Součástí projektu je také vyhodnocování, nakolik jsou cíle a opatření definovaná ve střednědobém plánu v praxi naplňována. Evaluační studie by měly být důležitým výchozím dokumentem pro další etapu plánování sociálních služeb ve městě.    

 

V rámci projektu též proběhne řada dalších aktivit, jako jsou konference, veletrhy sociálních služeb a výstavy kompenzačních pomůcek, zjišťování potřeb uživatelů či vzdělávací modul.

Klíčové aktivity:

01 - Úvodní konference k projektu 

02 - Vzdělávací modul - vzdělávání řídících pracovníků projektového týmu a vedoucích pracovních skupin

03 - Veletrhy poskytovatelů sociálních služeb

04 - Vyhodnocování Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod

05 - Veřejná projednávání s programem - zjišťování potřeb uživatelů sociálních služeb

06 - Realizace procesu plánování - činnost pracovních skupin a skupiny řídící 

07 - Závěrečná konference k projektu 

08 - Vedení a řízení projektu

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu je implementace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod, která bude probíhat prostřednictvím jednoletých akčních plánů pro roky 2014 a 2015, tedy souboru cílů a opatření orientovaných na konkrétní aktivity, které budou postupně naplňovány. Tento postup umožní vhodným způsobem reagovat na potřeby uživatelů v oblasti sociálních služeb.

Sekundárním cílem projektu je vyhodnocení procesu plánování, evaluace jednoletých akčních plánů a průběžné zjišťování potřeb uživatelů a tvorba analýz. Tyto aktivity projektu povedou ke zkvalitnění stávající sociální sítě tak, aby skrze komplexní nabídku sociálních služeb docházelo k naplnění oprávněných potřeb uživatelů a sociálnímu začleňování osob ohrožených sociálním vyloučením.

Cílové skupiny

- Zadavatelé sociálních služeb
- Poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci
- Uživatelé sociálních služeb

Účastníci/ce projektu

pracovníci/ce a subjekty v oblasti sociálních služeb a začleňování

Region

Vysočina

Průběh

Projekt byl zahájen v dubnu 2013, byl jmenován projektový tým, který se podílí na vedení projektu a realizaci jeho aktivit; probíhá příprava plánovaných aktivit (úvodní konference, veletrh sociálních služeb).

Výsledky

Aktivita 01 - Úvodní konference k projektu - datum konání - bude upřesněno

Aktivita 03 - Veletrhy poskytovatelů sociálních služeb - pořádány ve spolupráci s Centrem pro zdravotně postižené kraje Vysočina a Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých; předběžný termín 3. ročníku: 2. října 2013

Aktivita 07 - Vedení a řízení projektu - na řízení a organizaci aktivit se podílí projektový tým ve složení: garant, manažer, odborný asistent, 4 vedoucí pracovních skupin, který se schází dle potřeby cca 1 x měsíčně. Na projektu se podílí i další spolupracovníci - např. účetní, personalistka, mzdová účetní, tisková mluvčí, tajemník úřadu aj. Obdobný tým pracoval i na předchozím projektu "Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ve městě Havlíčkův Brod".

Mezinárodní spolupráce

NE

Partneři

NE

Realizátor projektu

Název: Město Havlíčkův Brod

IČ: 00267449

Ulice: Havlíčkovo náměstí 57

Město: Havlíčkův Brod

PSČ: 580 01

Kontaktní osoba

Kontakt: Ing. Tomáš Hermann, thermann%z%centrum.cz, tel.: 606029739

WWW: http://www.muhb.cz

 

Zodpovídá: Ing. Tomáš Hermann
Vytvořeno / změněno: 10.6.2013 / 10.6.2013